Beeldbrengers

Klant Beeldbrengers
Werk
Branding & Huisstijl | Webdesign | Fotografie
Resultaat Een kleurrijke en toepasbare huisstijl die aansluit bij de belevingswereld van jongeren

Een kleurrijke en toepasbare huisstijl die aansluit bij de beleving van jongeren.

Beeldbrengers is een gratis cultureel programma waarin jongeren worden opgeleid tot mediamaker. Het programma is speciaal gericht op jongeren die een toekomst ambiΓ«ren in de media-industrie. Door praktijkgericht te werken voor inspirerende opdrachtgevers zoals RN7, Amphion en RTV Connect, leren ze de fijne kneepjes van het vak. De oorspronkelijke huisstijl sloot echter onvoldoende aan bij de belevingswereld van jongeren, waardoor de werving minder soepel verliep.

Herkenbaarheid en toepasbaarheid.

De huisstijl van Beeldbrengers is ontworpen om meer te zijn dan alleen herkenbaar; het sluit naadloos aan bij de belevingswereld van jongeren Γ©n biedt praktische mogelijkheden voor de jonge makers. Van social media-templates en unieke iconen tot persoonlijke emoji’s en een kenmerkende stijl voor ondertiteling – elk onderdeel is ontwikkeld met oog voor consistentie en gebruiksgemak. Een compleet pakket dat zowel herkenbaar als praktisch toepasbaar is!

Ben jij de volgende?

In de campagne β€˜Ben jij de volgende?’ lag de nadruk op het wekken van interesse in een van de vier vakgebieden: videograaf, editor, presentator of redacteur.

Het centrale thema was het creΓ«ren van een gevoel van verbondenheid met een professionele crew.

Door middel van groepsfoto’s in de stijl van een β€˜klassenfoto’, officiΓ«le crewpassen, gebrande microfoons en professionele fotoshoots werd bij de deelnemers een sterk gevoel van professionaliteit en toekomstperspectief gestimuleerd. Iets wat voor jongeren een belangrijke motivator is om serieus te blijven en door te leren.

Het resultaat.

De introductie van de nieuwe huisstijl en de campagne β€˜Ben jij de volgende?’ heeft een groot positief effect gehad. De herkenbare en eigentijdse uitstraling sloot perfect aan bij de belevingswereld van jongeren, wat zorgde voor een sterkere betrokkenheid en een professionelere uitstraling. Dit resulteerde in een recordaantal aanmeldingen en een soepel verlopende wervingsperiode. Een succesvolle combinatie van strategie en creatie!

Wil jij net als Beeldbrengers een huisstijl die naadloos aansluit op jouw doelgroep? Ik help je graag
Geluk zit voor mij in het maken van mooie dingen. Met meer dan 10 jaar ervaring in design, content creatie, branding en marketing, ben ik hier om jouw merk te laten floreren.

Liever bellen of mailen?

06 - 12 02 90 04 ward@dearivy.nl

Meer designwerk

Boeket

Spetterende huisstijl voor House- en discofeest Boeket

Kunstnacht

DTP werk voor de Nijmeegse Kunstnacht.

Beeldbrengers TV

Een energieke en warme huisstijl voor Boeket