Een marketingbureau met eigen merken?
Ondernemen is een mindset. Het vraagt om een specifieke set aan vaardigheden, weerbaarheid, creativiteit en doorzettingsvermogen. Dat weet jij als ondernemer als geen ander.
Mooie merken creëren en versterken is een van de mooiste dingen om te doen als creatieve marketeer. Als marketeer weten we immers goed hoe we een merk kunnen laten bloeien en welke tools en strategieën nodig zijn om dit voor elkaar te krijgen. Toch denken wij dat je pas echt kan meepraten wanneer je in dezelfde schoenen hebt gestaan. Daarom werkt dear ivy niet alleen voor andere merken, maar ook voor eigen merken. Dit biedt een aantal voordelen:
Het is onwijs leuk en uitdagend.
Een idee omtoveren tot bedrijf is een van de leukste en uitdagende processen die er zijn. Het vraagt om meer dan mooie plaatjes en leuke teksten. Het vraagt om een dieper begrip van de wensen van de doelgroep, de markt en de plaats van jouw product binnen die markt. Het is als een enorme puzzel, die je stukje voor stukje op moet lossen. In het begin is het een enorme wirwar aan stappen. Maar als je begint met de randjes zullen andere stukjes al snel op zijn plek te vallen.
Door dit diepe begrip van een merk wordt iedere keuze bewust gemaakt. Zo creëer je voor jezelf een kader, waarin je vervolgens de allermooiste designs, teksten, data strategieën en slimme trucjes kan toepassen om begeerte op te wekken en de klantreis frictievrij te maken.
Het is een flink proces, maar als de puzzel eenmaal in vol ornaat voor je ligt, is dat het mooiste gevoel wat je als merkontwerper kan hebben.
Een dieper begrip van ROI.
Waar voor je geld krijgen is de grote afweging van iedere onderneming wanneer ze een investering doen. Hoeveel levert het me direct op en hoeveel draagt dit bij aan de langere termijn?
Natuurlijk worden marketeers met veel ervaring steeds beter in dit proces, maar wanneer je als bedrijf ook zelf aan het roer staat, dezelfde keuzes moet maken en skin-in-the-game hebt, gaat deze leerweg vele malen sneller. Het begrip van ondernemen, ROI, het inzetten van de juiste middelen op het juiste moment. Soms voor een goedkopere oplossing gaan en soms juist investeren in de lange termijn; het gaat om het herkennen van de situatie van een bedrijf en het maken van keuzes die daar haarfijn op aansluiten.
Iets positiefs bijdragen aan de wereld.
Een van onze wensen voor een samenwerking is dat het bedrijf waar wij mee werken een positieve impact wilt maken. Zo zorgt AirTrack Factory er bijvoorbeeld voor dat sporters op een leuke manier het beste uit zichzelf naar boven kunnen halen. En ons eigen merk Nijmegin zorgt door het gratis uitdelen van bloemenzaden en het installeren van insectenhotels dat de omgeving van Nijmegen weer een stukje groener wordt.
Zo zetten we samen iets neer wat de wereld een stukje mooier maakt, en dat gevoel is minstens net zo goed als het behalen van een goed resultaat.
Een sterke connectie.
Jij wilt eigenaar blijven van jouw merk. Dat snappen wij. Jij als marketeer of bedrijfseigenaar hebt tenslotte al een hele tijd gewerkt aan een merk wat jij als geen ander begrijpt. Voordat je bij ons aanklopt zijn er al duizenden bewuste keuzes gemaakt die het merk een bepaalde richting op hebben geholpen.
Wij zullen dan ook jouw merk niet overnemen. Jij blijft eigenaar en samen gaan we aan jouw merk werken. Op een vergelijkbare manier zoals wij dat zelf ook zouden doen. Bewust en met gevoel voor jou, je merk en je doelgroep.
Ondernemen doe je zelf, maar niet alleen.
Kan ik je helpen?
Maarten Puts Eigenaar dear ivy,
Dear ivy, is ontstaan uit een drang naar veelzijdig, creatief, ambitieus werk. Met meer dan 10 jaar marketingervaring en meerdere succesvolle productlanceringen op mijn naam, sta ik persoonlijk klaar om jouw merk te laten groeien.
Wil je liever bellen of mailen?