Foto: Elske Nissen

Ward.

Lang, vriendelijk en grappig.

Waarom dear ivy?

Gedeelde ambitie. We willen allebei goed zijn in wat we doen, en onze competenties vullen elkaar goed aan. Maarten is strategisch sterk en een echte ondernemer. Mijn kracht ligt vooral in het visuele en het creatieve. Onze ambitie is om in Nijmegen een marketingbureau neer te zetten waar werk wordt gemaakt waar wij zelf nou echt gelukkig van worden. Waar we naast klanten ook eigen producten bedenken en produceren. Het liefst in het centrum met een storefront waar we onze eigen producten kunnen verkopen met achterin het creatief kantoor. Bij dear ivy heb ik het idee dat deze ambitie tastbaarder is dan ooit. We hebben allebei geleerd dat hoe ambitieuzer je werk is, hoe meer voldoening je uit een project kunt halen. Dat doen we graag voor onze klanten, maar natuurlijk ook een beetje voor onszelf.

Waar ligt jouw kracht als creatieveling?

Mijn behoefte om goed werk te maken ligt niet alleen bij de opdrachtgever maar ook bij mijzelf. Hierdoor werk ik vaak langer of harder door zodat ik er zelf ook gelukkig van word. Als ik zelf het gevoel heb dat het niet zo goed is als het had kunnen zijn word ik daar ongelukkig van. Daarnaast is het belangrijk dat we plezier hebben, als we zoveel tijd spenderen op de werkvloer is het belangrijk dat we er ook van kunnen genieten.

Waarom ben je ontwerper geworden?

Er gebeurt iets moois als je iets maakt. Er was niks, en opeens staat er iets. Dat proces is magisch, en ik voel mij bevoorrecht om dat als werk te mogen doen. Dit is ook een van de redenen dat ik er hard voor wil werken. Geluk zit voor mij in het genieten van alledaagse dingen, noem het klein geluk. Dit is wat design voor mij kan doen, en hopelijk ook voor anderen. Een bijdrage in het kleine geluk van het leven.

Hoe draagt design bij aan een succesvol bedrijf?

Een design spiegelt de identiteit van een bedrijf. Het is alsof je een permanente outfit kiest waarin je de rest van je leven iedereen moet ontmoeten. Het is vaak de eerste indruk van een klant of gebruiker. Goed design kan er voor zorgen dat mensen je vertrouwen, en zich willen identificeren met jouw concept. Een eerste aanraking die mensen wel of niet over de streep kan trekken.

noem het klein geluk

Wat maakt een design nou echt goed?

Goed design is als kunst met het doel te informeren. Het laat je iets voelen, denken of in elk geval even stilstaan. Wat het echt goed maakt is als alles eromheen ook klopt. Design kan op zichzelf niet staan. Denk aan een goed restaurant, waar de website, de kaart, maar ook het interieur en de service allemaal samenwerken om een bepaald gevoel te creëren. Elke stap telt mee aan een goede ervaring. Design is daar een groot deel van.

Ook trotse klant worden ?

Wil jij net als Trafo een trotse klant worden? Neem dan direct contact op om de mogelijkheden door te nemen. Wie weet sta je hier binnenkort wel tussen! Zouden we erg leuk vinden.

Interesse? Ik hoor graag van je!