De naam ‘dear ivy,’?
Dear ivy is een marketingbureau in Nijmegen. Wij bouwen spraakmakende merken voor bedrijven die een positieve impact willen maken.
Mensen houden van verhalen. Dat is geen nieuws. Al sinds mensenheugenis worden generatie op generatie verhalen doorgegeven. We lezen boeken, we kijken films en we voelen een sterkere connectie met merken die verhalen vertellen om de boodschap van het merk te delen.
De naam Dear ivy, klinkt als de inleiding van een brief. Het heeft een open einde maar zet meteen een positieve toon. Deze inleiding is een knipoog naar storytelling, een van de meest krachtige tools om een merk met beleving te laden. Ivy is niet alleen een mooie naam. Het betekend klimop (alleen hebben die Engelse wel een wat mooier woord gekozen), en is volgens Wikipedia “een groenblijvende, houtige liaan uit de klimopfamilie.”
En naast dat ik klimop een mooie plant vindt en er enorm van geniet dat onze achtergevel volledig in groen gehuld is, zit er in klimop een analogie verstopt. Klimop heeft een goede plek nodig om te groeien. Het heeft ook een bestaande structuur nodig om tegenop te groeien.
Als marketeer zoeken we ook naar de perfecte omstandigheden om een merk te positioneren. Vervolgens gebruiken we bewezen technieken en tools om eerst omhoog te groeien, en vervolgens de breedte in. En als de juiste omstandigheden samenkomen, dan komt het merk tot bloei.
Mee groeien? Laat het me weten!