Een merk opbouwen door middel van User Generated Content.

Inmiddels staat de teller op zo’n 300.000 volgers, verspreid over Instagram, Tiktok, Youtube en Linkedin. Met views ver in de honderden miljoenen en een maandelijks bereik waar 10.000.000+ geen uitzondering is, valt te zien dat AirTrack Factory een sterke online aanwezigheid heeft. Jaren bouwen we al aan de verschillende platformen. Het entertainen van de doelgroep, educatie van de doelgroep en vervolgens het stimuleren richting conversie heeft AirTrack Factory een sterke fundering gegeven om een wereldwijd sterk merk te bouwen. 

Deze cijfers zijn vrijwel geheel te danken aan user generated content. In dit artikel laat ik zien hoe deze user-generated content een sneeuwbal-effect creëerde waar we vandaag de dag nog steeds de vruchten van plukken. Waar de AirTracks begonnen voor early adopters zien we nu een volwassen markt, waar een AirTrack of zelfs een van de accessoires als een must-have gezien wordt. 

Het online-avontuur begon toen atleet, stuntman en YouTuber Damien Walters het product tegenkwam en op zijn succesvolle YouTube kanaal een video maakte. Omdat het product nog nieuw was in de markt en Damien meteen de meest spectaculaire demo gaf die een merk zich kan wensen, gaf het internet AirTrack Factory de zogenoemde ‘hug-of-death’. In paniek belde onze hostingpartij op om te vragen wat er in hemelsnaam aan de hand was. Alle servers lagen eruit.

Dit online succes gaf het Facebook kanaal van AirTrack Factory een sterke boost. Met een combinatie van deze video’s en eigen content die we schoten in lokale turnhallen begon de pagina een stabiele groei te tonen. Deze toenemende populariteit had als voordeel dat steeds meer sporters video’s begonnen te sturen die we ook weer konden plaatsen. 

Toen we ook onze Instagram pagina startte was de term influencer eigenlijk pas net geboren. Met een groeiend ambassadeursteam team van bevlogen turnsters groeiden we met de platformen mee. Steeds meer content, van hogere kwaliteit en met een grotere diversiteit. En natuurlijk steeds meer platformen! Musical.ly, Pinterest, YouTube, LinkedIn en natuurlijk TikTok.

Door steeds weer samenwerkingen aan te gaan met de meest populaire en spectaculaire sporters en content creators zoals Devin Supertramp, Dude Perfect, Pasha, maar ook door samenwerkingen met lokale sporters hebben we de producten in de spotlight kunnen houden. Al jaren lang houden we de sneeuwbal van user generated content rollende, waardoor we het merk steeds dieper in onze focusmarkten hebben weten te vestigen. De AirTrack is inmiddels niet weg te denken uit de turnsport, en ook accessoires zoals de AirRoll, AirBlock en AirIncline hebben een

Inmiddels zitten we dus rond de 300.000 volgers, met TikTok en nu vreemd genoeg ook weer Facebook als sterkste groeiers. Maar ook Linkedin zit in de lift. De hoeveelheid kennis en content die we bezitten kunnen we steeds beter kwijt en het complete plaatje begint alsmaar completer te worden. Zo gaan zetten we de pijlen op de 500.000, en wie weet dat we ooit ook nog de miljoen kunnen aantikken!

Wil jij je sociale media ook effectiever gaan inzetten? Laat het me dan weten! Ik kijk graag met je mee hoe we met jouw bedrijf social media effectief kunnen inzetten.

Vorige
Vorige

Hoe bouw je als merk een sterke community op?

Volgende
Volgende

De naam ‘dear ivy,’?